Átláthatóbbá teszi az oldalakat és a hirdetéseket a Facebook

Világ

A Facebook felhasználói mostantól azt is megnézhetik, hogy egy adott oldal milyen
hirdetéseket futtat a Facebookon és az Instagramon, illetve a facebookos oldalak
üzemeltetőiről, azok esetleges változásáról is több információhoz férhetnek hozzá.
Fontos lépéseket tesz a Facebook annak érdekében, hogy átláthatóbbá tegye a közösségi
oldalon futó reklámok és az ott regisztrált oldalak működését. A transzparenciát szolgáló
újítások révén a felhasználók a korábbinál több információt kaphatnak a Facebookon jelen
lévő vagy reklámokat vásárló szervezetekről és vállalatokról, a nagyobb átláthatóság pedig a
közösségi oldalon zajló visszaélések csökkentését is elősegíti majd.

A Facebook-oldalak menüjében megjelenő új, „Info and Ads” nevű menüpontban a
felhasználók áttekinthetik, hogy az adott oldal működtetője milyen hirdetéseket futtat a
Facebookon, a Messengeren, az Instagramon, vagy a Facebook partnerhálózatán. Ebben a
menüpontban az olyan hirdetéseket is listázza a Facebook, amelyek célközönségében egy
adott felhasználó nem található meg. Ezen a felületen a felhasználók jelenthetik is a
Facebook számára az általuk problémásnak ítélt hirdetéseket a „Report ad” (hirdetés
jelentése) menüponton keresztül.

Szerencsére a Facebookon futó hirdetések döntő többségét legitim módon működő
vállalkozások és szervezetek adják fel: például potenciális új ügyfeleket kereső
kisvállalkozások, egy jó cél érdekében adományokat gyűjtő jótékonysági szervezetek, vagy
akár választáson induló politikusok – ugyanakkor rossz szándékú szereplők visszaélésre is
használhatják a közösségi oldalt. A most bejelentett újítások csak a kezdetet jelentik, hiszen
a Facebook folyamatosan fejleszti szolgáltatásait. Azzal, hogy a hirdetések és oldalak terén
nagyobb átláthatóságot biztosít, a Facebook megkönnyíti az esetleges visszaélések
kiszűrését is.